Факултет по математика и информатика - Raytracing - Фотореалистични изображения (Практикум)
Лектор
гл. ас. Александър Пенев Христо Лесев - 3 курс информатика
Анотация
Курсът е предназначен за студенти с изявен интерес в компютърната 3D графика. В него се разглежда програмирането на инструменти за изграждане на фотореалистични изображения. Темите включват описване на обектите в тримерното пространство и изграждане на модел на физически коректно осветление. По време на курса всеки студент ще изработи собствена програма за генериране на изображения с качество, познато ни от Shrek, Ice Age и т. н. Към студентите няма изисквания за предварителни знания по материята, но ентусиазмът и познания по C++ са препоръчителни.
Съдържание
1. Въведение: история; алгоритъм за определяне на видимите повърхности Ray-Trace; камера, ray. 2. Дефиниране на сцена и обекти в пространството: структури от данни; обекти: сфера, равнина, триъгълник; намиране пресечните точки на лъч с обект. 3. Светлина и Материали I: засенчване; точков източник на светлина; цвят; модели на поведение: Lambert, Phong. 4. Геометрична оптика: отражение; пречупване; Supersampling. 5. Светлина и Материали II: the rendering equation; анизотропни материали; индиректно осветяване; distributed rendering. 6. Индиректно осветяване I: физичен модел; Radiosity. 7. Индиректно осветяване II: Path-tracing; Monte Carlo методи. 8. Индиректно осветяване III: Photon mapping; Irradiance caching. 9. Raytracing в реално време. 10. Разглеждане на проекти.