Факултет по математика и информатика - PHP Част 1 - ВЪВЕДЕНИЕ
Лектор
хон.ас. Георги Гроздев
Анотация
Целта на курса е запознаване на аудиторията с основите на уеб базираните приложения, синтаксиса на PHP, променливи, оператори и функции. Обектноориентирано програмиране и бази данни.
Съдържание
1. Основи на уеб базираните приложения
*. Клиент-сървър модел *. Уеб сървър модел *. Статични и динамични уеб страници *. История на РНР
2. Синтаксис и основи на РНР
*. Анатомия *. Тагове *. Възможности на езика
3. Променливи и оператори. Типове данни
* Индиректни референции към променливи * Управление на променливи * Суперглобални променливи * Упражнения
4. Контролни структури и функции
* Условни тестове * Цикли * Контролни структури за включване на код * Дефиниране от потребителя функции * Област на видимост на функциите * Връщане на стойности по стойност * Връщане на стойност по референция * Деклариране на параметри на функции * Статични променливи * Упражнения за проверка на стойности
5. Низове
* Ограждане на низове - кавички, апострофи, here-doc * Достъп до отделни символи в низ * Кодировки * Сравняване на низове * Манипулиране и търсене в низове * Регулярни изрази
6. Масиви
* Индексирани и асоциативни масиви * Достъп до елементи в масив * Създаване на масиви. Добавяне на елементи * Основни функции за работа с масиви
7. Форми
* Методи: POST и GET * HTML елементи * Параметри * Изпращане на файлове * Валидиране и филтриране на входните данни
8. Сесии и бисквитки (Cookies)
* Основни функции за работа със сесии и бисквитки * Създаване на сесии * Работа с променливи от сесията * Използване на сесии и бисквитки в системи за регистрирари потребители - запазване на информация за потребителски предпочитания и пазарски кошници
9. Бази данни
* Типове бази данни. Въведение в релационните бази данни * Структура на база данни * Връзки между таблици в бази данни * Нормализация на данните * Основни понятия в SQL. Заявки * Функции в PHP за работа с бази данни
10. Обектно-ориентирано програмиране
* Класове и обекти * Наследяване * Свойства и методи на класовете. Видимост * Конструктори и деструктори * Абстрактни класове * Интерфейси * Интроспекция
11. Допълнителни лекции:
* Работа с изображения * Обработка на XML * Шаблони за дизайн. (Desing patterns) в обектно-ориентираното програмиране * Външни библиотеки (Frameworks)